معرفی نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا
پس از انتشار تصاویر جاسوسی بدون پوشش نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا، حالا جنرال موتورز رسماً نسل جدید این خودرو را معرفی کرده است. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، اینسیگنیا در بریتانیا توسط برند واکسهال و در ایالاتمتحده تحت نام بیوک ریگال عرضه خواهد شد و همچنین در استرالیا هم بهعنوان نسل جدید هولدن کومودور ارائه خواهد شد؛ بنابراین در مطلب مجزایی به هولدن کومودور جدید خواهیم پرداخت.
نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا بر روی یک پلتفرم جدید ماجولار ساخته شده است که نهتنها اسپرتتر است بلکه کابین آن نیز جادارتر بوده و آئرودینامیک بهتری هم دارد بهگونهای که ضریب آئرودینامیک آن برابر با 0.26 اعلام شده است. این پلتفرم جدید همچنین موجب کاهش وزن قابلتوجه اینسیگنیای جدید شده است تا جایی که وزن خودرو تا 175 کیلوگرم نسبت به قبل کاهش یافته است.
ارتفاع خط سقف خودرو 29 میلیمتر کاهش یافته است درحالیکه فاصلهٔ محوری آن نیز 92 میلیمتر افزایش یافته و اوورهنگها هم تا حد قابلتوجهی کوتاهتر شدهاند که موجب افزایش فضای پای سرنشینان عقب شده است. این در حالی است که طول نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا 5 سانتیمتر و فاصلهٔ عرضی محورهای آن 11 میلیمتر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.
همانطور که در طراحی بیرون این خودرو کاملاً آشکار است، اوپل قصد داشته تا از عناصر طراحی کانسپت مونزا در اینسیگنیای جدید استفاده کند. معاون ارشد طراحی اوپل «Brit Mark Adams» دراینباره گفته است:
«طراحی نسل جدید اینسیگنیا ترکیبی از خطوط جریانی و سطوح ظریف است که نسبت عالی و دقیق خطوط موجب کم ارتفاعتر و عریضتر به نظر رسیدن خودرو شده است درحالیکه اینسیگنیا قطعاً لوکس به نظر میرسد. اینسیگنیای جدید یک گزینهٔ بسیار باارزش به همراه ویژگیهایی از خودروهای پریمیوم سطح بالا است».
زیر این بدنهٔ زیبا، طیفی از آخرین فناوریها بکار رفته است که هدف آنها نهتنها ایمنتر کردن اینسیگنیا که راحتتر کردن آنهم هست. اوپل در این خودرو ویژگیهای جدید محصولات خود مانند نسل جدید چراغهای LED ماتریس، گرمکن صندلیهای جلو و عقب، گرمکن شیشهٔ جلو، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالا و صندلیهای منحصربهفرد پریمیوم را بکار برده است.
همانطور که پیشبینی میشد، کابین نسل جدید اینسیگنیا نشانههایی از مدل کوچکتر آسترا را دارد. اما در قسمت بالای داشبورد اینسیگنیا از چرم استفاده شده و متریال داخلی آن نیز درجهیک هستند. صندلیها ارگونومی بهتری داشته و مجهز به ماساژور، حافظه و تهویه شدهاند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل پشتیبانی میکند. سیستم هشدار ترافیک عقب که قادر به تشخیص اشیاء تا مسافت 20 متر است و کروز کنترل تطبیقی که در صورت تشخیص خطر قریبالوقوع بهصورت خودکار ترمز اضطراری اتومبیل را فعال میکند نیز از تجهیزات ایمنی نسل دوم اوپل/واکسهال اینسیگنیا هستند.
هنوز هیچگونه اطلاعات رسمی از پیشرانهها و گیربکسهای نسل جدید اینسیگنیا اعلام نشده است اما بااینحال تنها واکسهال اعلام کرده است که طیف گستردهای از موتورهای توربوشارژ و گیربکسهای جدید برای این خودرو ارائه خواهد شد. همچنین یک گیربکس جدید هشت سرعتهٔ اتوماتیک با کیفیت بالاتر تعویض دنده نیز برای اینسیگنیا 2017 در نظر گرفته شده است. وعده داده شده که این گیربکس جدید تعویض دندهای بسیار روانی خواهد داشت که بهسختی قابلتشخیص است. تا پیش از معرفی نسخهٔ پرچمدار و قدرتمند OPC/VXR، انتظار میرود بالاترین تیپ اینسیگنیا مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی توربو با 250 اسب بخار قدرت باشد. علاوه بر این احتمالاً یک پیشرانۀ بنزینی جدید 1.5 لیتری با 165 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور به همراه یک گیربکس شش سرعتۀ دستی برای این سدان آلمانی/آمریکایی ارائه خواهد شد و طیف پیشرانههای آن نیز با موتورهای 1.6 و 2 لیتری توربودیزل تکمیل خواهد شد.
- ۹۶/۰۳/۲۳