… و سرانجام رونمایی از لامبورگینی اونتادور S
برگرفته از نسخهی سطح بالای SV بوده و در این خودرو شاهد نمای جلوی گیراتر با اسپلیتری بزرگتر به منظور افزایش خنککنندگی است. به علاوه سپر جلو پذیرای دو مجرای هوای کناری به منظور کمک به افزایش داون فورس شده است.
در بخش عقب لامبورگینی یک دیفیوزر شبیه مدل SV را به همراه پرههای عمودی
تدارک دیده که این قطعه نه تنها باعث کاهش درگ میشود بلکه باعث افزایش
جریان هوا و کمک به تولید نیروی رو به پایین بیشتر میشود. سه خروجی جدید
نیز برای سیستم اگزوز توسعه یافتهی این خودرو در مرکز سپر تعبیه شده است.
این سیستم اگزوز نسبت به نمونه قبلی بیش از 20 درصد سبکتر است. بال عقب
نیز بسته به سرعت خودرو و حالت انتخابی راننده میتواند سه موقعیت مختلف را
پذیرا شود.
به لطف تمامی این بازنگریها، آونتادور S در مقایسه با نسخهی قبل از فیس
لیفت بیش از 130 درصد نیروی رو به پایین بیشتری را در اکسل جلو تولید
میکند. این تغییرات چشمگیر در بخش عقب نیز نتیجهبخش بوده و زمانی که بال
عقب در بهترین موقعیت خود باشد 50 درصد نیروی رو به پایین بیشتری را تولید
میکند. در حالت درگ پایین، داون فورس خودرو 400 درصد بیشتر میشود.
این خودرو حالا LP 740-4 نامیده میشود که به معنی استفاده از پیشرانهی 12
سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 740 اسب بخار (40 اسب بخار بیشتر)
است. این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته ISR به هر دو اکسل انتقال مییابد.
البته گشتاور خودرو بدون تغییر در همان مقدار 690 نیوتون متر باقی مانده
است. این نیروی اضافی از طریق بهینه سازیهای صورت گرفته در زمانبندی
متغیر سوپاپ و سیستم جذب متغیر به دست آمده و لامبورگینی میگوید حداکثر
دور پیشرانه از 8350 به 8500 رسیده است.

- ۹۶/۰۳/۲۳